[NFC Congress 2012] Neupínejme se jenom na NFC platby

Další den na konferenci přinesl krom deštivého počasí mnoho dalších zajímavých přednášek. Mezi jednu z nich bych každopádně zařadil vystoupení Giancarla Cutrignelliho z NXP Semiconductors. Oproti ostatním přednášejícím předpovídá jiný směr, kterým se NFC bude ubírat.


  • 11 milionů POS terminálů v severní Americe
  • 2,4 milionů bezkontaktních POS terminálů tamtéž
  • 80 milionů NFC telefonů

Těmito čísly později Giancarlo obhajuje svůj názor. Předpokládá totiž jiný obor, ve kterém se NFC technologie rozvine a stane se běžně používanou dříve než mobilní platby. Právě prostřední z uvedených statistických údajů je podle něho jedním z hlavních předpokladů pro úspěšné implementování NFC plateb mezi masy. 2,4 milionů je pro použití pouze NFC telefonu jako primárního bezhotovostního platidla nedostatečné pokrytí.

Je tedy NFC vůbec k něčemu?

Na NFC konferenci by nemohl přednášející veřejně odsoudit tuto technologii – ani Giancarlo si to však nemyslí. Jako příklad pro něho nepraktické technologie, kterou lidé nemají rádi dává QR kódy. Úspěch technologie je založen na koncovém uživateli, pokud se rád k použití konkrétní implementace opětovně vrací, dá se předpokládat vřelé přijetí mezi ostatními. Kdo z vás může porovnat načtení QR kódu oproti NFC tagu, dovede jednoduše na otázku odpovědět.

slide z přednáškyslide z přednášky - reklama lexus

Co s 80 miliony NFC telefonů?

Jsou dvě možnosti, ke kterým lze NFC využít: Reklama a Hry – druhé variantě se zástupce výrobce čipů příliš nevěnuje. Je vidět, že jeho zájem si získalo využití NFC technologie v reklamě.
V mobilní reklamě se skrývá obrovský potenciál, 87% lidí prý podle Google vyhledává ihned po zasažení reklamou značku na svém smartphonu. Při tomto úkonu se však může stát, že zákazník zahlédne byť jen očkem konkurenci a to je v případě draze zaplacené reklamy velice nežádoucí okamžik. Je potřeba mít jeho cestu k dalším informacím o produktu pojištěnou – nenutit jej nic hledat, ale rovnou mu nabídnout možnost pohodlně tyto informace získat.

[box size=“large“]

TIP: Možnosti popsané v článku Vám nabízí partnerský projekt InfoDoMobilu

[/box]
Ideálním distributorem je NFC tag umístěný přímo v místě reklamy. Pokud zákazníkovi nabídnete tuto možnost, máte jeho cestu k vašemu produktu nejen pod kontrolou, ale s pomocí pokročilých serverových systémů a identifikačních prvků lze získat cenná statistická data o kampani.