logo danone

NFC pomáhá matkám s rodičovstvím

matka a nfc
Matky využívají NFC telefony jako pomocníka při těhotenství a rodičovství

Potravinářská divize společnosti v Singapuru zveřejnila souhrn poznatků ze svého pilotního projektu s NFC tagy umístěnými v obchodech, klinikách a domovech, kde poskytovali matkám informace o celé řadě témat z oblastí výživy a rodičovství.

 

Potravinářský velkovýrobce Danone provádí čtyřměsíční pilot v Singapuru, aby prozkoumal potenciál telefonů NFC v marketingu. Pomocí těchto telefonů poskytuje matkám informace o mateřství, rodičovství a správné výživě.

Projekt byl spuštěn divizí výživy a používá platformu vyvinutou společností Think & Go NFC, která podporuje jak NFC, tak i QR kódy.

Danone vybavil 100 matek NFC telefony a umístil 400 NFC tagů do míst, kde očekává zvýšený zájem o informace o problémech rodičovství – do prodejen řetězce FairPrice, klinik a domovů.

Načtení tagu zprostředkuje matce přístup ke slevovým kupónům, návrhům nákupů a dárkům, stejně tak i k informacím a poradenství z oblastí rodičovství. Každé matce byl zřízen profil uložený v paměti aplikace Think & Go. Díky propojení matčina profilu s mobilem umožňuje aplikaci individuálně přizpůsobit obsah přijímaných informací z NFC tagu. Každá matka tedy může po načtení stejného tagu dostat jiné informace či rady. Tento přístup využívají i Smart tagy od Sony – v NFC tagu je pouze uloženo ID tagu, aplikace sama rozhoduje na základě souvislostí (v tomto případě informace o matce) jakou akci s tímto konkrétním  tagem vykoná.

Tato doporučení se dovedou přizpůsobit tomu, jak se blíží datum porodu konkrétní majitelky telefonu, řekl Tim Baker, marketingový ředitel Think & Go.

Pilot byl spuštěn v lednu 2012 a běžel do konce dubna. Za 2 měsíce běhu projektu interagovaly matky s tagy více než dvacet tisíc krát.

„Domov-klinika-obchod“ ekosystém, který vytvořil Danone se ukázal být úspěšnou kombinací, informace na dosah ruky, kdykoliv a kdekoliv bylo přijato s nadšením, vyjádřilo se Think & Go k pilotu.